6/05/2013

Vinga, som-hi

El meu primer dia...

Em llevo a les 7,30h, em dutxo, em vesteixo i surto de casa per anar a comprar els croissants que havia promès per esmorzar a les meves filles. La noia de la fleca, em comenta, mentre prenc un cafè boníssim:
  • - què Marina, avui no treballes?-
  • i jo i responc, - si, noia, avui si que treballo, començo una nova experiència, treballaré a casa-
  • - ostres, que guay!-, em responc ella,
  • - i tant, ja t'explicaré - li dic, mentre deixo que m'expliqui alguna xafarderia del barri.
Arribo a casa i desperto a les meves filles, es desperten i es vesteixen ràpid (cosa estranya, és l'emoció de la novetat) i jo mentre preparo l'esmorzar: avui esmorzem, les tres juntes, un gran esdeveniment!!! Un gran esmorzar amb croissants, fruita, suc de taronja i "casquetes" de Gandesa

Esmorzem i xerrem Desprès, la Clàudia em demana si li puc fer trenes i encara que no sóc una gran experta, ho intento i aquest és el resultat.

Cap a les 8,45 h. marxen cap a escola i aleshores, si!! començo a treballar. La nit anterior m'havia preparat l'ordinador a la taula d'escriptori que tinc a la sala i allà hi vaig: obro l'ordinador i començo consultant  les tres busties de correu que cada dia he de gestionar. Quan porto més o menys una 1/2 hora treballant, me n'adono que no és el lloc ideal: massa llum i  la taula una mica baixa. I decideixo pujar al menjador i instal.lar l'ordinador sobre la taula del menjador: molt millor aquest canvi!!!, puc treballar amb llum natural, sense ser tant directe i la taula té una alçada més còmoda.

Responc els missatges de les bústies i del taulell virtual i me n'adono de que no he acabat de parametritzar els comptes de correu be i que hauré de parlar amb el SIA-UAB perquè m'ajudin, ja que em falta el següent:
  • Exportar la llibreta d'adreces al "Thunderbird correu"
  • determinar bé el servidor de sortida
També me n'adono que necessito una llibreta o fulls en blanc, ja que de vegades una resposta a un missatge porta lloc a un avis més personal, bé per telèfon o in situ i per tant necessito apuntar-m'ho per tal de que al dia següent ho pugui comunicar a la persona adequada.  

Avui no hi ha un allau de correus ni preguntes/consultes i per tant més o menys en 1/2h ho tinc llest. Tanco el correu i decideixo fer una petita pausa de 5 minuts, surto a fer un cigarret al jardí tot contemplant que el llimoner comença a fer flors, així que aquest any, amb una mica de sort tindre llimones.

Torno a treballar i començo amb la primera tasca de l'objectiu marcat amb la Núria, la meva Cap: "Materials docents del cursos de formació presencial de la BH: actualitzar, revisar i crear-ne de nous". aquesta primera tasca és la d'analitzar que fan els altres, i per tant començo per les biblioteques universitàries catalanes i després per les espanyoles i també miro al slideshare. Trobo un munt de coses interessants que em poden ajudar a dissenyar els materials i moltes idees que es poden aprofitar.

Per tal de que la Núria pugui veure el que vaig fent, redacto un document amb les diferents adreces webs interessants que he trobat i el que penso i el que es pot aprofitar de cada material.  Aquest document el penjo a Nebula. He decidit que prefereixo utilitzar Nebula, enlloc d'utilitzar l'ordinador del despatx de manera remota. Per tant cal tenir la precaució i previsió de guardar a nebula aquells documents que es necessitaran, fet que vaig realitzar el dilluns.

Quan ja porto més de dues hores treballant, faig una pausa i surto al jardí i allà m'enxampa el Marc contemplant les floretes i em diu:
  • - què, teletreballant, no?
  •  i jo li responc, una mica enfadada : - doncs, si, segons la prevenció de riscos laborals, cal fer un petit descans de 5mn cada dues hores-

La veritat és que necessitava molt parar, ja que durant les darreres dues hores he estat molt concentrada sense cap interrupció ni trucada telefònica ni visita, fets que passen cada dia en el meu despatx a la UAB.  Ara entenc més que el teletreball sigui avaluat des del rendiment o consecució de l'objectiu/projecte, que no pas pel total d'hores treballades.

Després de la pausa continuo treballant i cap a les 13,45h paro i no m'hi torno a posar fins a les 15,30. Durant aquestes hores d'aturada "laboral" em dedico a fer el dinar i fer aquelles tasques, diríem domestiques.

Quant em torno a posar a les 15,30h obro les busties de correu-e i taulell virtual i responc les preguntes i consultes que hi trobo. Després continuo amb la tasca de l'objectiu i decideixo acabar al meva "jornada laboral" cap a les 17,30 h, hora en que arriben els meves filles d'escola.
 




1 comentario: